Naast Microsoft Office Outlook of de standaard mail programma's zoals bijvoorbeeld Mac mail of windows mail, heb je natuurlijk ook nog Mozilla Thunderbird!

Wilt u uw e-mail account toevoegen aan Mozilla Thunderbird? Via deze handleiding leggen we u uit hoe u uw e-mail account configureert in Mozilla Thunderbird.

Stap 1

Allereerst start u Mozilla Thunderbird op. Zodra het programma opgestart is klikt bovenaan op de 3 horizontale streepjes. U krijgt nu een menu waar u vervolgens naar opties -> account instellingen gaat.

thunderbird instellen email 1

Stap 2

Er verschijnt nu een nieuw venster, bij dit venster kiest u "Account acties" en dan "Email account toevoegen".

thunderbird instellen email 2

Stap 3

U geeft nu uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Doorgaan”.

thunderbird instellen email 3

Stap 4

Mozilla Thunderbird zal waarschijnlijk aangeven dat er geen instellingen gevonden kunnen worden. Dit is geen probleem, nu moet u handmatig de gegevens invullen. In de afbeelding staat welke mailservers u kunt gebruiken! Als Thunderebird zelf de gegevens 'vind' check dan of ze gelijk zijn aan de afbeelding hieronder. Wijzig ze indien nodig zodat ze gelijk zijn aan onderstaande afbeelding.

thunderbird instellen email 4

Vervolgens klikken we op gereed en krijgt u de melding dat het toevoegen gelukt is!


Hulp nodig?

Mocht het instellen van een emailaccount niet lukken, dan staat onze helpdesk voor u klaar. U kunt ons bereiken via onze contactpagina. We helpen u graag!

Waarom kiezen voor Simpelstarten?

Zoals we in onze pay-off al melden, wij houden ons alléén bezig met e-mail. Daarin hebben wij ons gespecialiseerd en dat al sinds 2004. We zorgen er dan ook voor, en daar is ook al onze aandacht op gericht, dat uw mail werkt en blijft werken. En heeft u een vraag of komt u er niet uit dan helpen wij u snel via onze servicesysteem.

Onze klanten blijven klanten. Omdat ze tevreden zijn.