Sinds een recente update in Outlook Office 365 kan het toevoegen van een email adres voor problemen zorgen. Dit kan gelukkig opgelost worden met een workaround. In deze handleiding leggen we uit hoe je wel een email adres kunt toevoegen, wanneer Outlook onterecht aangeeft dat de gegevens onjuist zijn.

  • Ga naar Profielen beheren
  • Nieuw e-mail account toevoegen
  • Je account configureren

Ga naar Profielen beheren

outlook instellen email 1

Allereerst ga je, bovenin Outlook, naar Bestand. Daar klik je op Info > Accountinstellingen > Profielen beheren.

outlook instellen email 2

 

Nieuw e-mail account toevoegen

outlook instellen email 3

Er komt een venster tevoorschijn, E-mailconfiguratie - Outlook. Klik hier op E-mailaccounts ...

Vervolgens kan je op Nieuw... klikken onder E-mail. Zo kan je een nieuw email adres aan Outlook toevoegen.

outlook instellen email 4

 

Je account configureren

outlook instellen email 5

Om een email account toe te voegen, moet deze handmatig ingesteld worden.

outlook instellen email 6

Je kiest voor een POP of IMAP email account, omdat we een IMAP verbinding gaan instellen.

outlook instellen email 7a

Je dient nu je login gegevens in te voeren. Stap 1 en 3 moeten vervangen worden met je eigen gegevens.

Nadat je alle velden heb ingevuld, ga je naar Meer instellingen ...

outlook instellen email 8

Voor Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is ook verificatie vereist. Dit moet dus aangevinkt worden.

Tot slot zet je onder Geavanceerd voor zowel inkomende als uitgaande mail SSL/TLS aan. Voor inkomende mail moet als poort 993 ingesteld worden. De uitgaande mail gaat over 465.

outlook instellen email 9

Bevestig deze gegevens om je account op te slaan.

Er wordt nu een test uitgevoerd om de werkzaamheid van zowel de IMAP als SMTP server te controleren. Dit zou nu zonder problemen moeten verlopen.


Hulp nodig?

Mocht het instellen van een emailaccount niet lukken, dan staat onze helpdesk voor u klaar. U kunt ons bereiken via onze contactpagina. We helpen u graag!

Waarom kiezen voor Simpelstarten?

Zoals we in onze pay-off al melden, wij houden ons alléén bezig met e-mail. Daarin hebben wij ons gespecialiseerd en dat al sinds 2004. We zorgen er dan ook voor, en daar is ook al onze aandacht op gericht, dat uw mail werkt en blijft werken. En heeft u een vraag of komt u er niet uit dan helpen wij u snel via onze servicesysteem.

Onze klanten blijven klanten. Omdat ze tevreden zijn.